• Gratis verzending & snelle levering in de Benelux • Deskundige service & ondersteuning • meer dan 300 goede reviews • Altijd gratis en automatische updates

Ondersteuning

Home » Ondersteuning

Handleidingen

Streambox

Streambox Handleiding

Streambox Pro

Streambox Pro handleiding

Extra toetsenbord

Toetsenbord handleiding

Premium TV

Handleiding Premium TV

Veelgestelde vragen en oplossingen

Voor het goed laten lopen van de streams is activatie vereist voor deze aanbieder – Ga op pc/laptop/tablet binnen hetzelfde netwerk naar  de website www.sport365.live , klik vervolgens op live. De streams zullen vervolgens door blijven lopen.

Voor alle klanten die een Streambox Pro Mediaplayer met Octa core processor hebben (gekregen na 19 december 2016), is er een nieuwe update beschikbaar. Deze update verhelpt eventuele problemen met de Kodi app en de bekabelde internetaansluiting.

Bij het opstarten van uw Streambox Pro krijgt u de melding: ROM UPDATE AVAILABLE. Druk dan op YES.

Op de achtergrond is uw Streambox Pro alles aan het downloaden, dit duurt ongeveer 30 tot 45 min. Zet uw Streambox Pro niet uit! Als het downloaden klaar is krijgt u het volgende te zien:

WARNING: NEW SYSTEM ALREADY DOWNLOAD COMPLETE, PLEASE UPDATE. WARNING: During UPDATE, DO NOT CUT DOWN POWER.

Druk op YES.

Uw Streambox Pro wordt opnieuw gestart en de Firmware Update is dan voltooid.

De TV is even in de war met het computersignaal dat binnenkomt. Dit is vaak met oude Sony of Philips TV’s het geval. U kunt dit oplossen door de volgende stappen uit te voeren:
Streambox mediaplayer : Settings (in android) > Settings > weergave > color space > zet deze op RGB.  De HDMI kabel dient wellicht even in en uit de TV gehaald te worden.

Streambox pro mediaplayer : ga naar de apps op de streambox pro > open de instellingen app > display > screen resolution > color space > activeren.

Het probleem is nu opgelost.

De streambox ondersteund alle digitale geluidsformaten zoals Dolby Surround, Dolby Digital, DTS, DTS-HD etc. Hiervoor is het echter wel van belang dat u de juiste instellingen configureert.
De digitale geluidsaansluitingen werken via HDMI of via een optische geluidskabel (Streambox pro).  Zorg ervoor dat u de volgende instellingen heeft geactiveerd in Kodi :

  • Systeem > Systeem > Instellingen niveau (wijzig van standaard naar geavanceerd) > geluidsuitgang > Activeer doorvoer (aan) > Dolby Digital geschikte ontvanger (aan) > Activeer dolby digital transcodering (aan) > DTS geschikte ontvanger (aan).

Sluit de Kodi app af en start de streambox vervolgens opnieuw op.
Indien er een digitaal geluidsspoor onder de video of de stream zit dan heeft u ook automatisch uit uw speakers!

 

We adviseren de streambox altijd helemaal uit te schakelen en niet op de stand-by modus te laten staan. Dit zorgt ervoor dat alle processen worden afgesloten en hierdoor verbruikt de streambox geen stroom meer. Sluit u de box  altijd af door de stand-by knop op de afstandsbediening te gebruiken (de rode knop rechts boven op de afstandsbediening). Die dient u 3 seconden lang in te drukken en voor uitschakelen te kiezen.

Dit kan komen omdat het jaartal niet correct ingesteld staat op de streambox. Als het jaartal op de streambox niet op het huidige jaar staat maar op een jaar in het verleden worden de nieuwe media niet meer getoond. We adviseren het jaartal te controleren en te wijzigen in de instellingen op de streambox.

Voor streambox ga naar Settings > Date & Time.

Voor de streambox pro ga naar Settings > Display > more settings > date en time.

 

Uw abonnement loopt automatisch af en wordt niet stilzwijgend verlengd. Wilt u verlengen dan dient u een nieuwe code voor Premium TV bij ons te bestellen. Verdere uitleg over het invoeren van uw nieuwe bestelde code vindt u de handleiding: https://www.gratisstreamen.nl/wp-content/uploads/2016/11/Installatie-Premium-TV-streamen-verlengen-Premium-TV.pdf

LET OP! Wij bieden zelf geen streams aan, we laten alleen zien waar u deze kunt vinden. We kunnen er ook niks aan doen als de streams niet goed lopen.

Veel van de sportstreams werken niet 24/7 maar alleen tijdens de wedstrijd of het evenement. Hier vindt u een overzicht waar u de beste streams kunt vinden:

  • Sport365 streams – Kies een wedstrijd – kies een stream (activatie vereist – Ga op pc/laptop/tablet binnen hetzelfde netwerk naar  de website www.sport365.live , klik vervolgens op live. De streams zullen vervolgens op de Streambox starten nadat u een wedstrijd en link heeft uitgekozen)
  • Sattekoppies streams – (streams werken alleen tijdens live uitzendingen_ – BVLS/SEBN 1 t/m 12) – Nederlandstalige streams
  • Sportsdevil – Sports TV – Sattekoppies – BVLS/SEBN NL streams – Nederlandstalige streams werken alleen tijdens evenementen.
  • Sportsdevil – Live sports – Kies een aanbieder – Kies voor soort sport of wedstrijd
  • Phoenix streams – VC Events, One Events of Cosmix Sports – Kies een zender of stream
  • Castaway Streams – Live sport – Kies een aanbieder- Kies soort sport, zender of wedstrijd.

Hier zijn altijd wel goede streams te vinden van binnenlandse of buitenlandse live uitzendingen. Als u last heeft van bufferen kunt u het beste een andere stream proberen uit het aanbod. Indien u deze streams niet heeft dan adviseer we even de nieuwste updaten binnen te halen volgens deze handleiding : https://www.gratisstreamen.nl/faq-items/hoe-update-ik-de-stream-software/

Het kan helaas zijn dat uw afstandsbediening niet goed reageert of een slecht bereik heeft vanaf het eerste moment van gebruik. Hiervoor adviseren we een mail te sturen via het contactformulier.  In deze mail kunt u aangeven dat u vanaf het eerste gebruik problemen ervaart met de afstandsbediening. Zorg ervoor dat u gegevens en uw ordernummer duidelijk vermeld staan.We sturen u dan een nieuwe afstandsbediening op.

Je kunt de streambox zichtbaar maken in het netwerk. Hierdoor kan bijvoorbeeld media gedeeld worden naar en van een NAS of ander netwerk apparaat.
Je dient hiervoor in de Kodi app / de stream software te gaan naar Systeen > Systeem > Diensten > uPnP / DLNA (zorg dat alle schakelaars aan staan) > Webserver (zorg dat alle schakelaars aan staan) > Afstandsbediening (zorg dat alle schakelaars aan staan). Vervolgens is de Streambox zichtbaar in het netwerk!

Het is mogelijk om een account te nemen bij real debrid. Je krijgt dan een nóg betere beeld en geluidskwaliteit streams. Deze streams zijn veelal 1080p Blu ray HD video en 5.1 Dolby surround audio.  Dit real debrid account kost €16,- voor 180 dagen. In deze handleiding laten we u stap voor stap zien hoe u dit kunt instellen en kunt activeren in de stream software. In deze handleiding laten we zien hoe real debrid geactiveerd kan worden in de addon exodus.

Stap 1 : Maak een account aan via deze link   :

Bevestig uw account door de link te openen in de email.
Nadat u ingelogd bent kunt u onder het kopje verkopers een voucher bestellen en deze verzilveren.

Stap 2 : Ga in de stream software naar films en series en kies voor exodus streams:
Screenshot_20160907-131859

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 3: Kies voor gereedschap
Screenshot_20160907-132121

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 4: Kies voor accounts, navigeer naar beneden en druk op real debrid – Autoriseren..
Screenshot_20160907-132159

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 5 : bezoek de website http://real-debrid.com/device, log in en voer de code in die op het scherm staat. Druk vervolgens op Allow.

Screenshot_20160907-132205

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 6 : Uw real debrid account is nu gekoppeld aan exodus. druk op OK.

Screenshot_20160907-132747

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 7 : Open een film of serie en de goede kwaliteit real debrid streams staan in het overzicht, veel kijkplezier!

Screenshot_20160907-133010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deze melding kan 3 dingen betekenen:

  • De code is niet correct ingevoerd (Let op, de code is hoofdlettergevoelig en dient dus exact ingevuld te worden.
    Je voert dus de hele URL http://bit.ly/——  in op de streambox).
  • De streambox heeft geen toegang tot internet. We adviseren dit even te controleren bij de instellingen.
  • De internet verbinding is buiten de EU, probeer een VPN of een Europese internetverbinding.
  • De code is verlopen

Indien de Kodi app niet meer op de streambox staat kunt u deze terug krijgen door een firmware reset uit te voeren. Een handleiding vindt u hier : https://www.gratisstreamen.nl/faq-items/hoe-reset-ik-de-streambox-firmware/

 

Dit kan aan uw internet liggen of aan de stream zelf. Indien u dit probleem ervaart adviseren we even bij onderhoud (in de Kodi app) de cache te legen, pakketten op te schonen en covers te verwijderen. Indien u dit gedaan heeft even de Kodi app afsluiten en opnieuw opstarten (afsluiten staat onderaan in het hoofdmenu).  Het probleem is dan opgelost.

Heeft u (hardwarematige) problemen met de streambox of reageert deze niet? In deze handleiding geven we instructies hoe u de firmware opnieuw kunt installeren waardoor de hele box wordt gereset. Dit kan eventuele problemen oplossen. Houdt u er wel rekening mee dat eventuele bestanden / instellingen verloren gaan. Er is een aparte handleiding voor de Streambox en de Streambox 4K / Pro .

Streambox 4K / Pro :

Ga in het startscherm naar Settings > General > Restore factory status > Sure. De streambox pro / 4K wordt nu opnieuw opgestart en de firmware reset is voltooid. We adviseren na het opnieuw opstarten even 5 min te wachten alvorens u de box gaat gebruiken. De apps zullen op de achtergrond nog geïnstalleerd worden.

Houdt u er rekening mee dat u de stream software opnieuw moet installeren in de Kodi app.
Voor een handleiding hoe u de stream software kunt installeren klik hier en
Voor oudere boxen (voor 6-2016) klik hier

Streambox mediaplayer

Ga in het startscherm naar Settings > other > more settings > back up & restore factory data reset > reset streambox > erase everything.  De streambox wordt nu opnieuw opgestart en de firmware reset is voltooid. We adviseren na het opnieuw opstarten even 5 min te wachten alvorens u de box gaat gebruiken. De apps zullen op de achtergrond nog geïnstalleerd worden.

Houdt u er rekening mee dat u de stream software opnieuw moet installeren in de Kodi app.
Voor een handleiding hoe u de stream software kunt installeren klik hier en
Voor oudere boxen (voor 6-2016) klik hier

Werkt bovenstaande reset niet of kunt u niet meer in de android software komen? Voer dan de firmware reset uit via de reset knop aan de achterkant volgens de volgende instructies:

Stap 1

• Haal de streambox van het stroom.
• In de AV-ingang zit achterin een schakelaartje/reset knop. u kunt deze knop indrukken door bijvoorbeeld een cocktailprikker of ander klein puntig voorwerk in de AV-ingang te steken.

Houdt de reset knop ingedrukt en steek dan de stekker voor de stroom er weer in. Nog 10 seconden de reset ingedrukt houden.

resetbutton

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 2
U komt in het volgende menu : 

  • Ga naar “wipe data / factory reset”:

screenshot1

 

 

 

 

 

 

 

 

Ga naar Yes — delete all user data:

screenshot-2

 

 

 

 

 

 

 

Even wachten en kies vervolgens voor reboot system now:

screenshot3

 

 

 

 

 

 

 

Vervolgens zal de streambox  weer opstarten.
U kunt uw internetverbinding instellen in het opstartscherm.
Indien de melding “select a home app” verschijnt kies voor “mediabox launcher” en voor “always”.

Vervolgens kunt u de Kodi app openen en de stream software laden.

Voor een handleiding hoe u de stream software kunt laden kijkt u hier :
Voor een handleiding hoe u de stream software kunt installeren klik hier
Voor oudere boxen (voor 6-2016) klik hier

Mochten er nog vragen zijn dan horen we dat graag.

De tekst in de kodi app kan leeg zijn als deze de eerste keer is opgestart zonder dat er een werkende internetverbinding op dat moment was.
U kunt dit oplossen door eerst de internet verbinding goed in te stellen en te testen, en daarna een reset uit te voeren : https://www.gratisstreamen.nl/faq-items/hoe-reset-ik-de-stream-software U heeft dan met 2 minuten weer beeld.

Trakt is een website waarmee je films en series kan bijhouden en volgen in je eigen account. Dit is erg handig om films en series op te slaan, bij te houden wat je hebt gezien en te zien wat je vrienden kijken. Tevens geeft het suggesties voor andere series die bij je kijkgedrag passen. In de stream software kun je als je de koppeling met trakt heb gemaakt series en films opslaan in je watchlist of collectie. Dit resulteert in een compleet overzicht van de series en films die je hebt gezien en je kunt je film of serie makkelijk weer terugvinden.

Stap 1: Aanmaken Trakt Account
Voordat we beginnen met de instellingen op de streambox zelf. Ga naar https://www.trakt.tv/auth/join om daar je eigen account aan te maken.

Stap 2: Trakt account synchroniseren met je Streambox
Volg de volgende stappen om je Trakt account te koppelen met je streambox

Open de Kodi App, ga naar Films en Series
Screenshot_20160909-124935

 

 

 

 

 

 

 

 

Ga naar Exodus Streams
Screenshot_20160907-131859

 

 

 

 

 

 

 

 

Ga naar Gereedschap
Screenshot_20160907-132121

 

 

 

 

 

 

 

 

Ga naar Accounts en druk op Trakt autoriseren.

Screenshot_20160909-125026

 

 

 

 

 

 

 

 

In beeld krijg je een code, ga naar trakt.tv/activate (op uw computer, tablet of smartphone)

Screenshot_20160909-125030

 

 

 

 

 

 

 

 

Log in met je Trakt account op uw computer, tablet of smartphone en vul daar de code in en druk op yes.

Knipsel2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt nu films, series en afleveringen toevoegen aan je collectie door een film, serie of aflevering te selecteren en op de menu knop te drukken (de knop met 3 liggende streepjes).

Kies vervolgens voor Trakt beheer > Toevoegen aan collectie of watchlist.

Vervolgens staat de film, serie of aflevering die je hebt toegevoegd in de exodus lijsten bij mijn films en mijn series

 

 

 

Door tijdelijke bestanden en de cache te legen blijft uw streambox snel en schoon. We adviseren dit 2x per maand te doen.

1.Ga naar onderhoud

Screenshot_2015-12-18-10-17-17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. u komt in het onderhoud menu

Screenshot_2015-12-18-10-20-36

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Druk op Cache schoonmaken
3. Druk op Genesis Cache schoonmaken
4. Druk op pakketten opschonen

 

U kunt dit probleem op 3 manieren oplossen :
1. De ondertiteling synchroniseren (druk op ok en kies voor het ondertitel logo > Ondertitels synchronisatie (tip: gebruik hele seconden vooruit of achteruit)
2. Een andere titel uitkiezen van diverse ondertitel websites bij (druk op ok en kies voor het ondertitel logo > downloaden > kies ondertitel website > kies ondertiteling)
3. Een andere bron uit de lijst kiezen die wel goed synchroon loopt bij de ondertiteling.

Heeft u alle bronnen en alle ondertitelingen geprobeerd van alle ondertitel websites? Dan is er helaas (nog) geen ondertiteling beschikbaar.

Voor boxen ouder dan 6-2016:
1. De ondertiteling synchroniseren (druk op ok en kies voor ondertitels syncroniseren)
2. Een andere titel uitkiezen van diverse ondertitel websites bij “ondertitels ophalen”
3. Een andere bron uit de lijst kiezen die wel goed synchroon loopt bij de ondertiteling.

Meestal als er een “fout in script error” komt bij het installeren van de stream software dan heeft dit te maken met het internet.
Er is namelijk een hele goede en constante internetverbinding nodig voor deze installatie.
Voer een clear data uit volgens deze handleiding : https://www.gratisstreamen.nl/faq-items/hoe-reset-ik-de-stream-software
Vervolgens even met een internet kabel aansluiten en opnieuw proberen (dit is de beste manier, zo weet u zeker dan het internet stabiel is).

Activeer de update door de volgende stappen uit te voeren in Kodi :
Meer > Onderhoud > Update stream software > Ja

 

Het kan gebeuren dat de datum en tijd niet goed ingesteld staan. Dit kan onder andere komen doordat er geen internetverbinding is (de streambox haalt zijn tijd en datum van het netwerk af). De datum en tijd kunt u instellen in het android besturingssysteem via settings > other > more settings > date & time > kies vervolgens voor automatische netwerk tijd of stel deze handmatig in.

Bufferen kan 3 oorzaken hebben :
1 : Een onstabiele of trage internetverbinding
2. Een trage stream, we adviseren een andere stream te selecteren uit de lijst met bronnen die geen last heeft van bufferen.
Met de lijst met bronnen bedoelen we de lijst die wordt weergegeven nadat u een film of serie aflevering heeft gekozen.
3: De cache is vol op de streambox. De cache kan geleeegd worden door in de stream software (Kodi) naar meer > onderhoud > cache legen te gaan. (voor boxen ouder dan 6-2016 ga naar onderhoud > cache legen)

 

Dit kan aan de stream zelf liggen, We adviseren even een andere stream te proberen uit de lijst die wel werkt.

Het wachtwoord is “nsfw”

De USB dongle die u in de streambox dient te plaatsen vindt u achter het klepje aan de achterkant van het extra toetsenbord.

De streambox werkt ook in het buitenland, zolang er maar een goede internet verbinding is. Bepaalde on demand diensten zoals RTL XL kunnen wel regionaal geblokkeerd zijn, maar films series en sport streamen is geen enkel probleem.

Voordat u de stream software reset adviseren we eerst de stream software te updaten, u krijgt dan onze nieuwste instellingen. Vaak zijn dan eventuele problemen verholpen.
Een update uitvoeren kan in de Kodi app bij > Meer (alleen aanwezig in nieuwe software) > Onderhoud > Update stream software.
De nieuwste instellingen worden dan gedownload. Indien dit niet het probleem oplost kan er worden gereset.

Wilt u de stream software resetten of beginnen met een schone lei? Volgt u dan de volgende stappen:

STREAMBOX :

1. Ga op het home scherm naar “settings”,  “other” en kies voor “more settings
2. Ga naar apps
3. Ga naar Kodi
4. Selecteer clear data (let op alle kodi instellingen gaan verloren).

Indien u dit gedaan heeft kunt u kodi weer openen, wel dient u dan de gratis stream software opnieuw te installeren.
Voor een handleiding hoe u de stream software kunt installeren klik hier

STREAMBOX 4K / PRO :

1. Ga naar “System settings” of “settings”
2. Ga naar “General”
3. Ga naar “more settings” (onderaan)
2. Ga naar “apps
3. Ga naar “Kodi”
4. Selecteer (opslag) > clear data of gegevens wissen (let op alle kodi instellingen gaan verloren).
Indien u dit gedaan heeft kunt u kodi weer openen, wel dient u dan de gratis stream software opnieuw te installeren.

Het extra toetsenbord kan kuren vertonen indien de accu bijna leeg is.
We adviseren het extra toetsenbord even goed op te laden en het dan vervolgens opnieuw te proberen.

LET OP! Er is op dit moment een technische oorzaak waardoor de Kodi app (alleen na een reset of bij nieuwe installaties) niet meer opent en terug springt naar het Android scherm. Indien u dit heeft adviseren we te mailen naar info@gratisstreamen.nl met uw ordernummer. We sturen u dan een duidelijke handleiding hoe u dit probleem kunt oplossen. Excuses voor dit ongemak.

Als u niet in de Kodi app kunt komen kunt u de volgende stappen ondernemen :

Voor Streambox : In het hoofdmenu van de streambox (Android scherm) kiest u voor settings > other > more settings > apps > kodi > force stop. Vervolgens kunt u de app weer proberen te openen.

Voor Streambox 4K : In het hoofdmenu van de streambox 4K (Android scherm) kiest u voor settings > General > more settings > apps > Kodi > force stop (of nu stoppen). Vervolgens kunt u de app weer proberen te openen.

Indien u dan nog steeds niet in de Kodi app kunt komen dan kunt u de Kodi app even helemaal leeg maken en opnieuw opstarten. Dit doet u door de volgende handleiding te volgen: Hoe reset ik de stream software?

Heeft u de HDMI-kabel correct aangesloten, staat uw TV op het juiste kanaal?
Zo ja, start de Box opnieuw op door de voedingskabel eruit te halen en weer erin te stoppen.

– Is de Box verbonden met internet?
– Indien draadloos: klopt uw wachtwoord van uw Wi-Fi netwerk?
– Indien bekabeld: is de netwerkkabel in orde en werkt uw router/modem correct?

U kunt de internetverbinding makkelijk testen door een internetpagina te openen op de streambox (open de browser door op het wereldbolletje te drukken)

Start de Box opnieuw op door de voedingskabel eruit te halen en weer erin te stoppen. Mogelijk wordt de Box te warm, staat deze in een kast of op/onder andere apparaten?
Zorg voor voldoende ventilatie.

Selecteer “Mediabox launcher” en druk op always.

U kunt hiervoor de cursor knop op de afstandbediening (knop helemaal rechts onder – muis logotje) gebruiken, vervolgens navigeert u met de pijltjes naar de ok knop en druk op ok.
Ook kunt u het extra toetsenbord gebruiken of een pc muis aansluiten op de streambox.

Waarschijnlijk is de film of serie nog te nieuw. Series zijn zeer snel na de originele verschijningsdatum te vinden. Een film kan wat langer duren. Sommige films staan wel in het overzicht maar zijn simpelweg niet beschikbaar omdat er nog geen materiaal online te vinden is. Zodra er wel materiaal is dan zullen deze bronnen te zien zijn in het overzicht.

Waarschijnlijk is de film of serie die u kijkt nog (te) nieuw, probeer het later nog eens.  Zodra er wel HD materiaal is dan zullen deze bronnen te zien zijn in het overzicht.

Waarschijnlijk is de film of serie die u kijkt nog (te) nieuw, probeer het later nog eens.