• Gratis verzending & snelle levering • Deskundige service & ondersteuning • meer dan 400 goede reviews • Altijd gratis en automatische updates

FAQs

Home » FAQs

Wat is een profiel link en wat kan ik daar invullen?

By |mei 22nd, 2017|

In de Kodi app kun je bij de configuratie installer een profiel link invoeren. Hiermee kun je onder andere Kodi instellingen ophalen die door andere zijn gemaakt. Voorbeelden van profiel links zijn te vinden op Youtube, Kodi Forums en Google.

Reacties uitgeschakeld voor Wat is een profiel link en wat kan ik daar invullen?

Hoe update ik de Kodi app op de Streambox?

By |mei 21st, 2017|

Streamboxen die verkocht zijn vanaf Januari 2017 zijn automatisch voorzien van een Streambox® app. Indien u geen Streambox app heeft dan kunt u een mail sturen naar info@gratisstreamen.nl met uw bestelling gegevens. We kijken dan na welke chipset uw box heeft en sturen u de handleiding hoe u uw Kodi app kunt updaten. U

Reacties uitgeschakeld voor Hoe update ik de Kodi app op de Streambox?

Hoe kan ik zien welke Android of Kodi versie ik heb?

By |april 6th, 2017|

De android en de Kodi versie die op de Streambox draait is te controleren door in de Kodi app te gaan naar : Systeem > Systeeminformatie > onder het kopje besturingssysteem ziet u de Android versie. Bovenaan in het scherm in blauwe letters ziet u de Kodi versie.

Reacties uitgeschakeld voor Hoe kan ik zien welke Android of Kodi versie ik heb?

Hoe kan ik mijn Belgische VTM account instellen op de streambox?

By |februari 20th, 2017|

Voor bepaalde Belgische VTM on demand diensten kan een VTM account benodigd zijn. Een VTM account kan ingesteld worden bij de retrospect instellingen. Kies voor TV gemist > druk op de menu knop > add-on instellingen > kanaal instellingen > selecteer VTM > voer onderin uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Druk op Ok.

Reacties uitgeschakeld voor Hoe kan ik mijn Belgische VTM account instellen op de streambox?

Hoe werkt de automatische firmware update op de Streambox Pro?

By |januari 6th, 2017|

Voor alle klanten die een Streambox Pro Mediaplayer met Octa core processor hebben (gekregen na 19 december 2016), is er een nieuwe update beschikbaar. Deze update verhelpt eventuele problemen met de Kodi app en de bekabelde internetaansluiting. Bij het opstarten van uw Streambox Pro krijgt u de melding: ROM UPDATE AVAILABLE. Druk dan op YES.

Reacties uitgeschakeld voor Hoe werkt de automatische firmware update op de Streambox Pro?

Het beeld springt soms op groen/paars/oranje kleuren

By |december 19th, 2016|

De TV is even in de war met het computersignaal dat binnenkomt. Dit is vaak met oude Sony of Philips TV's het geval. U kunt dit oplossen door de volgende stappen uit te voeren: Streambox mediaplayer : Settings (in android) > Settings > weergave > color space > zet deze op RGB.  De HDMI

Reacties uitgeschakeld voor Het beeld springt soms op groen/paars/oranje kleuren

Wat zijn de juiste instellingen voor digitale geluidsuitvoer?

By |december 15th, 2016|

De streambox ondersteund alle digitale geluidsformaten zoals Dolby Surround, Dolby Digital, DTS, DTS-HD etc. Hiervoor is het echter wel van belang dat u de juiste instellingen configureert. De digitale geluidsaansluitingen werken via HDMI of via een optische geluidskabel (Streambox pro).  Zorg ervoor dat u de volgende instellingen heeft geactiveerd in Kodi : Systeem > Systeem

Reacties uitgeschakeld voor Wat zijn de juiste instellingen voor digitale geluidsuitvoer?

Hoe schakel ik de streambox helemaal uit?

By |december 9th, 2016|

We adviseren de streambox altijd helemaal uit te schakelen en niet op de stand-by modus te laten staan. Dit zorgt ervoor dat alle processen worden afgesloten en hierdoor verbruikt de streambox geen stroom meer. Sluit u de box  altijd af door de stand-by knop op de afstandsbediening te gebruiken (de rode knop rechts boven

Reacties uitgeschakeld voor Hoe schakel ik de streambox helemaal uit?

Ik kan geen recente films / series meer zien op mijn streambox

By |december 5th, 2016|

Dit kan komen omdat het jaartal niet correct ingesteld staat op de streambox. Als het jaartal op de streambox niet op het huidige jaar staat maar op een jaar in het verleden worden de nieuwe media niet meer getoond. We adviseren het jaartal te controleren en te wijzigen in de instellingen op de streambox.

Reacties uitgeschakeld voor Ik kan geen recente films / series meer zien op mijn streambox

De afstandsbediening heeft een slecht bereik of reageert niet goed op de knoppen

By |november 1st, 2016|

Het kan helaas zijn dat uw afstandsbediening niet goed reageert of een slecht bereik heeft vanaf het eerste moment van gebruik. Hiervoor adviseren we een mail te sturen via het contactformulier.  In deze mail kunt u aangeven dat u vanaf het eerste gebruik problemen ervaart met de afstandsbediening. Zorg ervoor dat u gegevens en uw

Reacties uitgeschakeld voor De afstandsbediening heeft een slecht bereik of reageert niet goed op de knoppen